Zadania miesiąca 2025/2026
“Zadanie miesiąca” - nie są to zadaniami obowiązkowymi w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Zabawa sztuką". Zadanie miesiąca można realizować na rzecz co najmniej 5 zadań, które upoważniają do otrzymania certyfikatu. Jeżeli nauczyciel podejmuje się realizacji zadania z grupą/klasą, to należy je zrealizować w danym miesiącu. Można zrealizować kilka zadań miesiąca. Treść zadania będzie udostępniana w grupie projektowej (Facebook) oraz będzie aktualizowany regulamin w pierwszy dzień nowego miesiąca.
grudzień: “Śnieżna zima”- poznajcie dzieła sztuki przedstawiające zimowy krajobraz np. Julian Fałat “Śnieg”, “Krajobraz zimowy z rzeką”, Józef Chełmoński “Kuropatwy na śniegu”, Leon Wyczółkowski “Zakopane w śniegu”, Claude Monet “Sroka” i inne. Następnie:
a. przeprowadźcie zabawę badawczą “Czy śnieg jest czysty?”
b. pora na zajęcia sensoryczne - przygotujcie sztuczny śnieg np. z mąki ziemniaczanej i oleju
lub
c. skorzystajcie z zimowej aury, spróbujcie stworzyć dzieło sztuki na śniegu. Tak, malowanie na śniegu jest możliwe!
listopad: “Polska na obrazach” - przeprowadź zajęcia, w trakcie których odkryjecie Polskę ukazaną na obrazach. Z pomocą mogą przyjść dzieła takich artystów jak np. Jan Matejko, Stanisław Wyspiański, Józef Chełmoński, Zofia Stryjeńska.
październik: “Plakat” - choć często pełni funkcję użytkową, to niesie ze sobą również wyraz artystyczny. Możemy pochwalić się grupą polskich artystów-plakacistów, którzy zdobyli międzynarodowe uznanie (Polska Szkoła Plakatu). Popodziwiajcie barwne plakaty i stwórzcie własny. Mamy październik, więc motyw przewodni może być jeden! Zwierzęta.
Dzień Kundelka, czyli nieoficjalne święto wszystkich psów wielorasowych, obchodzony jest w Polsce 25 października. Data ta zbiega się z Dniem Ustawy o Ochronie Zwierząt, a cały październik jest miesiącem dobroci dla zwierząt. Plakat może być dobrym początkiem do zorganizowania akcji charytatywnej np. na rzecz schroniska (przed organizacją akcji warto zapytać konkretne schronisko, na co mają zapotrzebowanie).
